Spolupráce SOŠ Jana Tiraye Velká Bíteš s Okresní hospodářskou komorou ve Žďáře nad Sázavou Dne 26. února 2020 zorganizovala Okresní hospodářská komora ve Žďáře nad Sázavou ve spolupráci s městem Žďár nad Sázavou První společné setkání kariérových poradců škol regionu. Zahájil je předseda představenstva OHK Žďár nad Sázavou Jiří Novotný společně s Mgr. Petrem Sedlákem, vedoucím Odboru školství, kultury, sportu a marketingu MÚ Žďár nad Sázavou. Koordinaci akce zabezpečovala Mgr. Dana Fialová z tamější OHK. Ve své prezentaci nás obeznámila s funkcí Hospodářské komory ČR a projektem kariérového poradenství v oblasti regionálního trhu práce a podnikatelských aktivit s názvem JOBPOINT. Ten umožňuje žákům základních a středních škol realizovat exkurze u konkrétních zaměstnavatelů, díky čemuž jsou obohaceni o osobní pohled na praxi dle vybraných oborů vzdělání. OHK u zájemců z řad škol zajišťuje autobusovou dopravu do dané firmy a program. Také žákům zprostředkovává účast na velkých výstavách a veletrzích (MSVB 2020, AMPÉR 2020, Potravinářský veletrh, Farmářské dny apod.), na nichž jsou prezentovány regionální firmy. OHK ve Žďáře nad Sázavou se stala asistenčním centrem informací k Průmyslu 4.0 (také Práce 4.0 neboli čtvrtá průmyslová revoluce) ve žďárském regionu. Jedná se o současný trend digitalizace. S ní je spojená automatizace výrobních procesů a následné změny na trhu práce. Další přednášející byla Renata Jindrová z Úřadu práce Žďár nad Sázavou. Jejím prostřednictvím jsme se dozvěděli o možnosti využití Informačního a poradenského střediska Úřadu práce (IPS ÚP) ve Žďáře nad Sázavou – pro žáky středních škol připravuje přednášky ohledně volby VŠ a trhu práce. Naše škola už v dřívějších letech začala využívat příležitosti pořádat besedy ve spolupráci s IPS ÚP. Žáci jsou při nich mimo jiné obeznámeni s problematikou zvyšování, popř. rozšiřování kvalifikace a jsou jim dány rady v souvislosti s vyhledáváním pracovních příležitostí. Mgr. Roman Křivánek reprezentoval Vysočina Education (partnera setkání) se svou přednáškou na téma Podpora systematického rozvoje kariérového poradenství (RIPS) v Kraji Vysočina, role Vysočina Education. Jeho projev se zaměřoval na Strategie 2030+ v Kariérovém poradenství. Ing. Miloš Rathouský ze Svazu průmyslu a dopravy ČR seznámil přítomné zástupce škol s Návrhem uzákonění duální větve ve vzdělávání. Po skončení přednášky proběhla aktivní diskuse na toto téma. Střední odborná škola Jana Tiraye Velká Bíteš je spolupracující člen OHK Žďár nad Sázavou, a tak se setkání zúčastnila Ing. Mgr. et Mgr. Ludmila Baláková, Ph.D., MBA, zástupkyně ředitele pro teoretickou výuku. Díky ní získali přítomní kariéroví poradci základních škol podrobnější informace o škole a oborech, které je možné na ní studovat. Setkání kariérových poradců škol v regionu bylo velmi přínosné pro zástupce základních i středních škol. Získali nové informace, podělili se o své zkušenosti a mimo jiné obdrželi metodiku kariérového poradenství s názvem Praktický průvodce kariérového poradce pro 21. století. Naše škola bude i nadále rozvíjet aktivity pro žáky, které budou pořádané ve spolupráci s OHK ve Žďáře nad Sázavou a jejími spolupracujícími partnerskými subjekty. Vedení SOŠ Jana Tiraye
Modernizace dílen SPV Abychom mohli žákům nabídnout příjemné pracovní prostředí, je nutné postupně obměňovat zastaralé vybavení SPV. Nejprve jsme se rozhodli pro rekonstrukci první dílny, kde už při příchodu do dílny byla vidět ponurost a zastaralost. V dílně, kde se žáci učí rukodělným zručnostem byly v době hlavních prázdnin zakoupeny nové pracovní stoly, provedeny nové omítky, včetně nátěrů radiátorů a železných konstrukcí, dílna byla vymalována, byly zakoupeny nové židle. Ta největší změna nastala nákupem zcela nových pracovních stolů. Ty staré, jejichž stáří je cca 55 let jsme v první fázi chtěli renovovat. Protože jsme během zamýšlené renovace zjistili, že náklady s tím spojené jsou takřka stejné, jako stoly nové, nevyhovující tedy byly nahrazeny stoly novými, které tvoří výslednou pěknou pohledovou dominantu dílny. Za všechny tyto opravy a vynaložení nemalých finančních prostředků je nutno poděkovat zřizovateli – První brněnské strojírně Velká Bíteš, a. s. (PBS). Poděkování také patří všem, kteří se jakkoli podíleli na této potřebné rekonstrukci.
Výchovný poradce Poradenské služby ve škole jsou založené na snaze vytvořit vnitřní systém komunikace ve škole, na kterém se podílí ředitel školy, výchovný poradce, metodik primární prevence a ostatní učitelé, s akcentem na práci třídních učitelů. V naší škole je použita základní varianta poskytování poradenských služeb, protože velikost školy neumožňuje použít rozšířenou variantu s nabídkou činnosti školního psychologa a speciálního pedagoga. Tyto činnosti jsou zajišťovány v případě potřeby externě a tato spolupráce je v současné době naprosto vyhovující. Podle obsahu poskytování poradenských služeb a informační a metodické podpory učitelům, žákům a rodičům rozlišujeme tyto oblasti činnosti: 1. Poradenskou činnost:a) prevence školní neúspěšnosti,b) vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky,c) kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu při vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění,d) poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám,e) zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky SVP (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky s SVP,f) odborná podpora při integraci a vzdělávání žáků se SVP, včetně žáků z jiného kulturního prostředí a žáků se sociálním znevýhodněním, koordinace poskytování poradenských služeb žákům školou, a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků,g) péče o vzdělání nadaných a mimořádně nadaných žáků,h) průběžná a dlouhotrvající péče o žáky s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování,i) metodická podpora učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických poznatků a dovedností do vzdělávací činnosti školy. 2. Metodické a informační činnostia) zprostředkování nových metod diagnostiky a intervence,b) metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáka apod.,c) předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy,d) poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům,e) shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů,f) vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržených a realizovaných opatření. 3. Specializovanou metodologickou činnost v oblasti pedagogiky a psychologiea) Odborná pomoc žákům při vyhledávání vhodných stylů učení,b) Odborná intervence u žáků se specifickými poruchami učení a chování,c) Řešení problémových situací,d) Vyhledávání mimořádně nadaných žáků – participace na úpravách jejich učiva,e) Odhalování šikany, projevů diskriminace, nepřátelství nebo násilí a jiných negativních jevů ve škole. Výchovný poradce odpovídá za svou činnost zástupci ředitele školy.Metodicky je řízen Pedagogicko – psychologickou poradnou. Naše škola spolupracuje s PPP ve Velkém Meziříčí, s PPP v Třebíči, s PPP v Brně. Konzultační hodiny VP: Každý den 8:00 - 9:30 nebo 14:15 – 15:00 dle potřeby, v individuálně dohodnutých termínech. Kontaktní osoby: Mgr. Hana Matejová E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tel: 566 789 511 Dokumenty ke stažení: Program poradenských služeb ve škole Vyhláška 27-2016 Sb platné znění 1 ledna 2018 Plán pedagogické podpory - formulář
Školní metodik prevence Mezi stěžejní činnosti školního metodika prevence patří: - koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci minimálního preventivního programu školy,- koordinace a realizace aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování žáků,- vyhledávání a aplikace vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování žáků,- metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování,- koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování,- individuální a skupinová práce s žáky majícími obtíže v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich proces vzdělávání,- koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování. Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Veronika Zachovalová, Ph.D. E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tel: +420 566 789 511
Školní poradenské pracoviště Dle novely Vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (provedena Vyhláškou č. 197/2016 Sb.) je zaveden pojem Školní poradenské pracoviště. Cílem je způsob poskytování poradenských služeb školami zahrnující činnost výchovného poradce a metodika prevence, popřípadě školního psychologa a speciálního pedagoga. Poslední dvě zmíněné funkce nejsou na naší škole zastoupeny. Školní poradenské pracoviště se zaměřuje především na:- vytváření vhodných podmínek pro vzdělávání žáků školy se speciálními vzdělávacími potřebami,- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,- monitorování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,- prevenci školní neúspěšnosti,- kariérové poradenství zahrnující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě povolání a další vzdělávací cesty,- vytváření vhodných podmínek, forem a metod práce pro nadané a mimořádně nadané žáky,- vytváření vhodných podmínek, forem a metod práce pro podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,- průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými a vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,- prevenci a řešení výukových a výchovných obtíží, projevů rizikového chování, které jsou prekurzorem vzniku sociálně patologických jevů jako je šikana, kyberšikana, diskriminace, extremismus, záškoláctví, netolismus, závislost na návykových látkách,- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,- rozvíjení pedagogicko-psychologických a speciálně-pedagogických znalostí a dovedností pedagogických pracovníků školy,- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními,- pořádání přednášek a besed pro studenty,- krizovou intervenci. KOORDINACE ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ Ředitel školy: Ing. Bc. Josef Chytka Zástupkyně ředitele: Ing. Mgr. et Mgr. Ludmila Baláková, Ph.D., MBA Bc. Ludmila Pecinová Vedoucí Školního poradenského pracoviště: Mgr. et Mgr. Veronika Zachovalová, Ph.D. Výchovné a kariérní poradkyně: Mgr. Hana Matejová Školní metodička prevence: Mgr. et Mgr. Veronika Zachovalová, Ph.D. Výchovný poradce Školní metodik prevence
NOVÉ TECHNOLOGIE NA SOŠ JANA TIRAYE Začátkem letošního roku byla zakoupena 3D tiskárna, která ukazuje studentům naší školy nové možnosti ve strojírenství. Tiskne z různých druhů plastů (například PLA, ABS, PET, HIBS, FLEX atd.) a vytváří plnohodnotné plastové součástky. Materiál, který je dodáván ve formě struny, tzv. filament, se vyrábí v různých barvách. Je tedy možné tisknout také barevné modely. Na trhu se aktuálně setkáte s 3D tiskárnami, které umožňují tisk nejen z plastu, ale i z kovových materiálů. Najdou tedy své místo i mezi nadšenými modeláři či domácími kutily. Než se začne tisknout, je třeba vyhotovit 3D model součástky. Ten si ve škole studenti sami vytvoří v programu Autodesk Inventor a poté jej exportují do formátu, ve kterém pracuje tiskárna. Před samotným tiskem musí být provedeno ještě několik drobných úprav (volba materiálu, množství výplně, měřítka atd.). Pak se po malých vrstvách nanáší roztavený plast na sebe a tím se vytváří celý 3D model - z plného materiálu, dutý nebo vyplněn jen z nějaké části. Výsledkem tedy může být nejen okrasná soška nebo postavička, ale také funkční plastový díl (např. ložisko). Koneckonců i samotná tiskárna je z 30% vytisknutá na stejných 3D tiskárnách. Ty se v současnosti uplatňují převážně ve výrobě, kde se vytvářejí prototypy či modely pro slévárenství, a to z důvodu nízkých nákladů na výrobu složitých kusových dílců. I přes uvedená pozitiva nelze opomenout nevýhodu zmíněného přístroje - pomalý tisk, který trvá hodiny či dny dle velikosti tisknuté součástky. Studenti naší školy budou zmíněnou tiskárnu využívat převážně jako podporu při realizaci svých ročníkových prací. Budou moci vytisknout omezený počet dílů z celkové sestavy zadané práce. Naším cílem je ukázat studentům nové technologie a možnosti jejich využití v praxi. Přestože vlastníme 3D tiskárnu krátkou dobu, mohu říci, že bude velkým pomocníkem při tvorbě výukových modelů, které lze používat k názorným ukázkám ve výuce. Bc. Jiří Ulman, učitel ODV
Ochrana osobních údajů Zásady zpracování osobních údajů Níže uvedené zásady o ochraně osobních údajů se vztahují na všechny osobní údaje shromážděné správcem na základě plnění smluvního vztahu, právní povinnosti, oprávněného zájmu nebo uděleného souhlasu, a to prostřednictvím internetových stránek nebo jiných zdrojů, a popisují způsoby využívání a ochrany osobních údajů ze strany správce. Správce: Viz. Kontakt Legislativa Správce zpracovává osobní údaje uživatele poskytnuté telefonicky, osobně, písemně či elektronicky v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. a) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „GDPR"). Rozsah zpracovaných údajů správcem Jméno, příjmení, firma, adresa, telefonní číslo, e-mail, IČ, DIČ a další související komunikaci, informace a podklady, které uživatel v rámci poskytování služeb správci poskytne. Doba uchování osobních údajů Osobní údaje správce zpracovává a uchovává po dobu nezbytně nutnou k zajištění všech práv a povinností uživatele a po dobu, po kterou je správce povinen údaje uchovávat podle obecně závazných právních předpisů v oblasti ochrany osobních údajů. Předávání osobních údajů třetím stranám Správce předává osobní data uživatele třetím stranám, pouze pokud to vyžaduje jiný právní předpis; je to nutné k poskytnutí produktu či služby nebo na základě oprávněného zájmu správce. Předání osobních údajů se vždy děje na základě právního předpisu nebo na základě smlouvy s třetí stranou, která poskytuje dostatečné záruky ochrany osobních údajů. Práva uživatele Právo na přístup k osobním údajům - uživatel má právo od správce získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Uživatel má také právo, aby správce bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má uživatel právo kdykoli doplnit. Právo na výmaz osobních údajů – uživatel má právo zažádat správce o výmaz či likvidaci jeho osobních údajů, které správce o uživateli zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a uživatel o to požádá. Právo na omezení zpracování osobních údajů - uživatel má právo, aby správce v určitých případech omezil zpracování osobních údajů uživatele. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech správce, třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, má uživatel právo kdykoli vznést námitku. Právo na přenositelnost údajů – uživatel má možnost získat osobní údaje, které správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou. Právo na odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů – uživatel má právo svůj souhlas kdykoli odvolat, a to zcela nebo i částečně. Souhlas lze odvolat písemným oznámením zaslaným na adresu správce nebo na jeho e-mailovou adresu. Osobní údaje může správce zpracovávat pouze v rozsahu potřebných právních důvodů zpracování, tzn. zejména při plnění svých právních povinností nebo pro účely ochrany práv a právních nároků. V případě pochybností uživatele se zpracováním svých osobních údajů prováděné správcem, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, případně na soud. Cookies Co jsou cookies? Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Soubory cookies první strany jsou takové cookies, které se ukládají při navštívení nějaké internetové stránky. Číst je pak může pouze daná internetová stránka. Kromě toho mohou internetové stránky potenciálně využívat externích služeb, které také ukládají vlastní soubory cookies – tzv. cookies třetích stran. Trvalé cookies jsou takové cookies, které byly uloženy na vašem počítači a nejsou automaticky vymazány poté, co zavřete prohlížeč – na rozdíl od dočasných cookies, která se po zavření prohlížeče vždy smažou. Doba uložení cookies v počítači uživatele je dána jejich povahou. Některé cookies jsou omezeny trváním relace (tzv. relační neboli „session cookies"). Tyto cookies existují, pouze dokud je webový prohlížeč spuštěn, a po jeho ukončení jsou automaticky odstraněny. Jiné cookies jsou trvalé (tzv. „persistent cookies"). Tyto soubory cookies zůstávají ve webovém prohlížeči i po jeho ukončení až do stanoveného data, případně do jejich manuálního smazání uživatelem. Podle těchto cookies lze identifikovat počítač správce při opětovném spuštění webového prohlížeče a prohlížení internetu. Cookies neovlivní technické používání počítače a neobsahují žádné viry nebo jiné hrozby. Souhlas s použitím cookies není předpokladem pro návštěvu webových stránek. Při návštěvě našich internetových stránek máte možnost volitelná cookies buď přijmout, nebo odmítnout. Kliknutím na "Přijmout všechny cookies" přijímáte všechny cookies, kliknutím na "Odmítnout vše" znemožníte uložení volitelných cookies na Váš web. Technické cookies odmítnout nelze, je na nich závislá funkčnost webu. Před vyjádřením souhlasu či nesouhlasu se ukládají pouze technické cookies. Volitelné cookies používáme k pořizování anonymizovaných různých statistik týkajících se prohlížení našich stránek uživateli a služeb za účelem reklamy. Tento web využívá následující cookies a tomu podobné technologie. Technické cookies NázevSlužbaÚčel cookiepermission souhlas s cookies ukládá vaše preference týkající se cookies (aby se vás stránky neptaly znovu a znovu) jpanesliders_panel-sliders slideshow držení pozice aktuálního slide PHPSESSID používání webu udržení kontextu uživatele na webu xDetectDevice detekce zařízení na základě zjištění zařízení přizpůsobujeme design webu, aby vypadal správně na všech zařízeních xDetectBrowser detekce prohlížeče na základě zjištění prohlížeče přizpůsobujeme design webu, aby vypadal správně na všech prohlížečích recaptcha Google recaptcha sběr údajů anlalýzy rizik pro určení reálného návštěvníka stránek nebo robota mapy a poloha zjištění polohy uživatele dle volby uživatele Volitelné cookies Vaše údaje zpracováváme v souladu se zásadami ochrany osobních údajů z důvodu následujících potřeb: zpětná vazba od návštěvníků formou analytických statistik používání webu, ukládání nebo přístup k informacím na vašem zařízení, měření obsahu, reklama a vývoj produktů. Pokud návštěvník souhlas neudělí, tyto cookies se nebudou ukládat. Google Analytics (https://marketingplatform.google.com/about/analytics/) - analytický nástroj společnosti Google pro sběr anonymních statistik o uživatelích našeho webu.
Studie dopadu zahraničních stáží Dům zahraniční spolupráce jako národní agentura realizující program Erasmus+ v České republice provádí výzkum dopadu zahraničních odborných stáží na žáky, studenty a absolventy odborných škol. Výsledky budou součástí rozsáhlé mezinárodní studie, na které pracuje výzkumný tým z deseti evropských zemí. Cílem je zjistit, jaký měla stáž v zahraničí vliv na další vzdělávání a pracovní uplatnění účastníků. Získané informace a podněty pomohou vylepšit program pro budoucí zájemce. Pokud jste se v letech 2007-2018 zúčastnil/a zahraniční stáže či praxe pro žáky a studenty odborných škol v rámci programu Erasmus+ nebo Leonardo da Vinci a dosud jste se do výzkumu nezapojil/a, můžete vyplnit dotazník dostupný na adrese https://www.surveymonkey.com/r/dopadova_studie. Vyplňování Vám zabere přibližně 15 minut a účast je možná až do 15. prosince. Veškeré informace budou zpracovány zcela anonymně. První výsledky budou zveřejněny na webových stránkách Domu zahraniční spolupráce začátkem roku 2019. Máte-li k výzkumu jakékoliv dotazy, můžete se obrátit na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . Více informací naleznete také na https://www.dzs.cz/cz/o-dzs/dopad/.
Úspěch na Gastrodni ve Velkém Meziříčí Dne 11. října 2017 se naše žákyně třetího ročníku oboru Cukrář Marie Dostálová zúčastnila mezinárodní cukrářské soutěže Ukaž, co umíš. Soutěž byla vypsána pro žáky středních hotelových škol a středních odborných učilišť v rámci jubilejního XXXX. Gastrodne Hotelové školy Světlá a Obchodní akademie Velké Meziříčí. Téma soutěže znělo: SVATBA. Soutěž se skládala ze dvou částí: část – Cukrářský výrobek, část – Pódiové vystoupení. Maruška zvolila svatební dort trošku netradičně - ovocný. Při pódiovém vystoupení zhotovila 4 porce talířového dezertu z vlastního polotovaru (korpus a náplň). Soutěžní čas pódiového vystoupení, který trval 45 min., sloužil k dohotovení a zdobení dezertů. Doplňky a zdobící prvky musely být zhotoveny během pódiového vystoupení. Hodnocení přípravy a finálních exponátů provedla komise externích odborníků z praxe, odborným garantem byla paní Pavlína Berzsiová, viceprezidentka AKC ČR. Maruška obsadila krásné třetí místo, získala pohár, bronzovou medaili a cukrářskou knihu, kterou do soutěže věnovala právě paní Berzsiová. Marie Dostálová odvedla perfektní práci a svým profesionálním přístupem vzorně reprezentovala SOŠ Jana Tiraye. Právem jí patří poděkování. Alena Fukanová, učitelka odborného výcviku
SOŠ Jana Tiraye získala 1. místo v gastronomické soutěži ,,O bramborovou pochoutku Vysočiny‘‘ V pátek 13. října 2017 se v budově Obchodní akademie a Hotelové školy Havlíčkův Brod konal desátý ročník gastronomické soutěže ,,O bramborovou pochoutku Vysočiny‘‘. Soutěž byla určena žákům středních škol a středních odborných učilišť s gastronomickým zaměřením. Zúčastnilo se jí osm dvoučlenných soutěžních družstev. Družstva soupeřila v následujících disciplínách: Soutěž zručnosti - krájení bramborových hranolků Příprava přílohového bramborového salátu Bramborový guláš o pěti porcích - časový limit byl 60 minut Soutěžící si zvolili ingredience podle vlastního technologického postupu, doporučeny byly sezónní a regionální suroviny. Práci soutěžících hodnotily dvě poroty. Hodnocena byla norma, chuť a vzhled výrobků, kreativita a dodržování hygienických pravidel. Naši školu reprezentovali žáci třetího ročníku oboru vzdělání Kuchař-číšník. Klára Štěpánová připravila bramborový salát s hřiby a jablky. Bramborový guláš s česnekovými výhonky a šupinami z anglické slaniny připravil Jiří Marynč, který se umístil na krásném prvním místě. Hodnoceno bylo i nejlepší soutěžní družstvo, i zde byli naši žáci úspěšní, získali pěkné třetí místo. Oběma našim žákům gratulujeme k umístění a děkujeme za vzornou reprezentaci školy. Bc. Alena Jašová, učitelka odborných předmětů a odborného výcviku
ERASMUS+ 2017 - ODBORNÁ STÁŽ VE VÍDNI Dvanáct studentů oboru Mechanik seřizovač se v září 2017 zúčastnilo čtrnáctidenní odborné stáže ve Vídni. Pobyt a odborná praxe byly zprostředkovány díky projektu ERASMUS+ 2017. Podrobnosti o zahraniční odborné stáži si můžete přečíst ZDE.
Spolupracujeme s Technické obory Uvedené firmy spolupracují se školou v rámci výuky praktického vyučování u oborů vzdělání 23-45-L/01 Mechanik seřizovač a 23-56-H/01 Obráběč kovů První brněnská strojírna Velká Bíteš, a.s. Sanborn, a.s. První brněnská strojírna Turbo Velká Bíteš, a.s. Firesta - Fišer, rekonstrukce, stavby, a.s. Strojírna Slavíček, s.r.o. JOOP Automotive s.r.o. Zámečnictví Němec, s.r.o. LABARA s.r.o. Bortex, s.r.o. ITW Pronovia, s.r.o. Službové obory Uvedené firmy spolupracují se školou v rámci výuky praktického vyučování u oborů vzdělání 29-54-H/01 Cukrář, 65-51-H/01 Kuchař-číšník a 69-51-H/01 Kadeřník Hotel u Raušů Restaurace Naše Bítešská GTH Catering, a.s.
Omluvenky žáků Tato stránka umožňuje oznámit třídnímu učiteli nepřítomnost žáka/žákyně ve výuce. Elektronické oznámení o absenci neslouží jako právoplatná omluvenka a po návratu do školy je nutné podložit absenci omluvenkou v žákovské knížce dle platného školního řádu. Vyplňte, prosím, všechna povinná pole! Třída * Vyberte...1.A - Leona Romanová2.A - Miloš Minařík3.M - Petra Pařilová2.B - Alexandra Mladá3.A - Katarína Víchová4.M - Jiří Ulman1.M - Ludmila Baláková2.M - Veronika Zachovalová1.B - Hana MatejováVyberte prosím svou třídu. Jméno a příjmení žáka/žákyně: * Vyplňte jméno žáka/žákyně. Důvod a předpokládaná délka absence: * Vyplňte důvod a předpokládanou délku absence. Vaše jméno, příjmení a příbuzenský vztah: * Vyplňte své jméno, příjmení a příbuzenský vztah. (rodič, prarodič apod.) Přečetl(a) jsem si a beru na vědomí zpracování osobních údajů. Nesprávný formát * takto označená pole jsou povinná